Сусветны дзень без тытуню - 31 мая 2020 г.

Ужо шмат дзесяцігоддзяў тытунёвыя кампаніі ўжываюць выдасканаленыя і цынічныя метады ўключэння моладзі ва ўжыванне тытунёвай і нікацінавай прадукцыі і марнуюць на гэта значныя рэсурсы. З унутранай дакументацыі такіх кампаній можна даведацца пра тое, што яны вярбуюць новае пакаленне аматараў тытуню пры дапамозе цэлага шэрагу ўсебаковае вывучаных і старанна вывераных прыёмаў, ад дызайну прадукцыі да маркетынгавых кампаній, закліканых забяспечыць прыток новых, маладых спажыўцоў на змену мільёнам людзей, штогод паміраюць ад звязаных з тытунём хвароб.

У Сусветны дзень без тытуню 2020 г. у адказ на сістэматычныя, агрэсіўныя і зацятыя намаганні вытворцаў тытуню і нікаціну па выхаванні новага пакалення спажыўцоў тытуню будзе праведзена антимаркетинговая кампанія, закліканая заахвоціць моладзь далучыцца да барацьбы супраць вялікага тытунёвага бізнэсу.

Глабальная кампанія з нагоды Сусветнага дня без тытуню 2020 г. закліканая:

  • прадэманстраваць безгрунтоўнасць існуючых памылак і расказаць пра маніпулятыўныя прыёмах, што ўжываюцца вытворцамі тытунёвай і нікацінавай прадукцыі, асабліва ў мэтах збыту прадукцыі моладзі, у тым ліку за кошт вываду на рынак новых і арыгінальных вырабаў, выкарыстання араматычных дадаткаў і іншых прывабных спажывецкіх характарыстык;
  • даць маладым людзям веды аб намерах і тактыцы тытунёвай і нікацінавай індустрыі па ўключэнню цяперашняга і будучых пакаленняў ва ўжыванне яе прадукцыі;
  • пашырыць магчымасці лідэраў меркаванняў (ў поп-культуры, сацыяльных сетках, у навучальных установах і хаты) па абароне і адстойванні правоў маладых людзей і даць штуршок пазітыўным зменам, залучаючы іх у барацьбу супраць буйнога тытунёвага бізнэсу.

Як вытворцы тытунёвых і нікацінавых вырабаў маніпулююць моладдзю?

  • Выкарыстанне ў складзе тытунёвых і нікацінавых вырабаў прывабных для моладзі араматычных дадаткаў, напрыклад, з пахам вішні, жавальнай гумкі і цукровай ваты, адцягваюць увагу ад рызык для здароўя і служачых падставай паспрабаваць такія вырабы
  • Стыльны дызайн і прывабная форма вырабаў, якія лёгка насіць з сабой і можна прыняць за нешта іншае (напрыклад, калі выраб мае форму флэш-карты ці цукеркі);
  • Прасоўванне нібыта «менш шкодных» або «больш чыстых» альтэрнатыў традыцыйным зносіны пры адсутнасці аб'ектыўных навуковых дадзеных у абгрунтаванне такіх сцвярджэнняў
  • Стымуляванне збыту тытунёвых і нікацінавых вырабаў у рамках пагадненняў знакамітасці гульні / лідэрамі меркаванняў (напрыклад, у Instagram) і конкурсаў, спансаваных брэндамі
  • Маркетынг ў часта наведвальных дзецьмі крамах рознічнага гандлю, у тым ліку шляхам размяшчэння прадукцыі паблізу кандытарскіх вырабаў, снэкаў або ахаладжальных напояў для забеспячэння іх прыкметнасці ў зонах, дзе часта знаходзяцца маладыя людзі (сюды таксама ставіцца прадастаўленне крамах рэкламных матэрыялаў і гандлёвых вітрын)
  • Паштучна продаж цыгарэт і іншых тытунёвых і нікацінавых вырабаў паблізу школ, патанняе і спрашчае доступ вучняў да тытунёвай і нікацінавай прадукцыі
  • Прыхаваная рэклама тытунёвай прадукцыі ў кінафільмах, тэлеперадачах і анлайнавых струменевых трансляцыях
  • Размяшчэнне ў месцах, часта наведвальных маладымі людзьмі, аўтаматаў па продажы цыгарэт з яркім рэкламным афармленнем і дэманстрацыяй пачкаў і стварэнне матываў для парушэння правілаў у дачыненні да збыту такой прадукцыі непаўналетнім
  • Падача судовых пазоваў, закліканых аслабіць самыя розныя антытытунёвыя нормы і правілы, у тым ліку датычных размяшчэння папярэджанняў, дэманстрацыі прадукцыі ў кропках продажу, а таксама абмежаванні яе даступнасці для дзяцей і збыту дзецям (і асабліва якія забараняюць продаж і рэкламу тытунёвых вырабаў паблізу навучальных устаноў).

Заклік да дзеянняў

  • Сусветная супольнасць не можа дапусціць, каб пад маркай барацьбы за свабоду асабістага выбару тытунёвая і нікацінавая прамысловасць падманам ўводзіла ў зман маладое пакаленне, бясконца пераследуючы нажыву за кошт мільёнаў людзей, якія кожны год плацяць за гэта сваім жыццём.
  • СААЗ настойліва заклікае лідэраў меркаванняў (ў поп-культуры, сацыяльных сетках, навучальных установах і хаты), якіх ведае і паважае моладзь, распавядаць праўду пра маніпуляцыях, на якія ідуць кампаніі для вярбоўкі новага пакалення карыстальнікаў тытуню. Мы павінны даць моладзі сілы і ўменні супраціўляцца вялікім тытунёваму бізнэсу, выкрываючы хлусня і адмаўляючыся ад яго прадукцыі.
  • У рамках Сусветнага дня без тытуню 1 чэрвень 2020 года будуць працаваць «прамыя» тэлефонныя лініі:
    • на базе У «Гомельскі абласны наркалагічны дыспансер» з загадчыкам дыспансэрным аддзяленнем Ігар Алегавіч Луханиным з 9.00 да 11.00 па тэлефоне 8 (0232) 34-01-66;
    • на базе У «Гомельскі абласны клінічны анкалагічны дыспансер» з лекарамі-анколагамі-хірургамі - з 14.00 да 16.00 па тэлефоне 8 (0232) 49-11-72;
    • на базе дзяржаўнай установы "Гомельскі абласны цэнтр гігіены, эпідэміялогіі і грамадскага здароўя » кансультацыі лекараў-валеологов і псіхолагаў аддзела грамадскага здароўя з 9.00 да 11.00 гадзін па тэлефонах: 8 (0232) 33-57-24, 33-57-82.

     

    *Паводле інфармацыі Сусветнай арганізацыі аховы здароўя

каментаванне закрыты.

пошук
пераклад
EnglishБеларускаяFrançaisDeutschItalianoРусский
 рэдагаванне перакладу
па Transposh - translation plugin for wordpress
катэгорыі
уверх
© 2024    Капіраванне матэрыялаў сайта дазволена толькі пры наяўнасці актыўнай спасылкі